Reklamation

 

Om ni misstänker att er försändelse är trasig, så ska paketet fotograferas under öppning, är varan trasig pga. Felaktig hantering av DHL så är fotografierna underlaget som krävs för att kräva ersättning (detta görs hos ombud) av DHL . Art’n’Design ersätter inte varor som har blivit uppenbart skadade av fraktbolaget. Självklart kan vi hjälpa er som kund med reklamtionen till DHL, ni fyller då i formuläret nedan. DHL har en hanteringstid på ca 20 vardagar, när vi fått svar från dem återkopplar vi till er. Reklamationen måste rapporteras till oss inom 4 dagar från det att paketet är uthämtat från ombud. Är din vara trasig vid uppackning så ska det tas flera fotografier, på kartongen, Kartongen uppifrån öppnad, emballage runt kartongen, och varan ur flera vinklar så man tydligt ser skadan. Det är alltid bättre med flera bilder än för få bilder. För att vi ska kunna godkänna en reklamation krävs minst 5st bilder.

Click or drag files to this area to upload. You can upload up to 6 files.